مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 22:202021-03-25اجتماعي

چه کسی چرخ را اختراع کرد؟


اختراع چرخ سرآمد موفقیت های انسان های نخستین است، اما واقعا چه کسی آن را اختراع کرده و چگونه اختراع شده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چرخ ابزاری است که هسته اصلی حمل و نقل مدرن و بسیاری موارد دیگر است.

اختراع چرخ به یک استعاره فرهنگی تبدیل شده است که برای اشاره به دوران ماقبل تاریخ استفاده می شود، اما آیا واقعاً چرخ مخترعی داشته است؟ ما اکنون قدیمی ترین چرخ پیدا شده را در اختیار داریم.

در سال 2002 باستان شناسان اسلوونیایی یک چرخ چوبی را در فاصله حدود 20 کیلومتری جنوب شرقی لیوبلیانا (Ljubljana) کشف کردند.

مشخص شد که این چرخ بین 5100 تا 5350 سال قدمت دارد.

این قدمت موجب شد این چرخ به قدیمی ترین چرخ شناخته شده در جهان تبدیل شود که برای حمل و نقل استفاده می شده است.

یک چرخ سنگی سفالگری در شهر باستانی سومری اور (Ur) واقع در عراق امروزی نیز پیدا شده است که قدمت آن به حدود 3129 سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد.

همچنین قطعاتی از یک چرخ سفالگری با قدمت حدود 5500 سال کشف شده است که شواهد نشان می دهد استفاده از چرخ، حداقل برای ساخت ظروف سفالی قدمت حتی بیشتری هم دارد.

چرخ چه زمانی اختراع شد؟ مخترع چرخ چه کسی بوده است؟ اعتقاد بر این است که تمدن های بین النهرین مخترعان اصلی چرخ بوده اند، اگرچه این فرض صرفاً بر اساس شواهد باستان شناسی موجود استوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی چرخ را اختراع کرد؟

چه کسی چرخ را اختراع کرد؟