مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 05:252021-03-09اقتصادي

سهم 68 درصدی محصولات کشاورزی گیلان در سبد صادراتی


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش صادرات در گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: 68 درصد کل صادرات استان را محصولات کشاورزی تشکیل می دهند.

- مسعود الماسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توانمندی بالای گیلان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: در 10 ماهه امسال، گیلان 318 میلیون دلار معادل 68 درصد کل استان در محصولات کشاورزی صادرات داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 99 درصد محصولات کشاورزی صادراتی، محصولات نباتی هستند، افزود: بیش از 90 درصد محصولات نباتی صادراتی، محصولات باغی هستند و این نشان می دهد گیلان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی در 10 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته، گفت: صادرات محصولات کشاورزی گیلان امسال نسبت به سال پیش 5.

9 درصد افزایش داشته است.

وی، با بیان اینکه 40 قلم کالای کشاورزی در گیلان بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده، گفت: سیب، هلو، شلیل، کیوی و آلبالو چهار محصول کشاورزی گیلان هستند که بیشترین میزان را در صادرات دارند.

الماسی با بیان اینکه 90 درصد محصولات ما از طریق زمینی و 10 درصد به صورت حمل دریایی انجام می شود، افزود: عمده صادرات محصولات کشاورزی استان از طریق مرزها انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 68 درصدی محصولات کشاورزی گیلان در سبد صادراتی

سهم 68 درصدی محصولات کشاورزی گیلان در سبد صادراتی