مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 05:052021-03-09اقتصادي

چهارشنبه سوری با رنگ و بوی کرونا


امسال با توجه به اینکه درگیر شیوع کرونا و به خصوص کرونای انگلیسی در کشور هستیم، مردم باید بیش از سال های قبل، در چهارشنبه آخر سال احتیاط کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه آخر سال از سال ها پیش نماد جشن و شادی مردم کشور ما بوده است، اما معمولا از روز های قبل از این مراسم، بیشتر شاهد سوختن و تلفات و مرگ و میر هستیم تا جشن و شادی.

سال گذشته، کرونا تقریبا تلفات و بستری چهارشنبه آخر سال را کاهش داد، اما همچنان به دلیل ناامنیِ وسایل آتش زا و ایمنی پایینِ کارگاه های تولید و توزیع مواد منفجره، شاهد انفجار و آسیب و حتی افزایش موارد قطع عضو بودیم.

امسال هم شرایط شبیه پارسال است با این تفاوت که امسال با یک ویروس قوی تر و جهش یافته مواجهیم؛ ویروسی که عزا و عروسی و غم و شادی و جشن نمی شناسد.

پس از مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی، در کشور، تاکید متخصصان و مسئولان بر رعایت جدی تر اصول بهداشتی و به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود.

به این معنی که هر کاری که با تجمع و گردهمایی و اجتماعات حتی چندنفره سر و کار دارد را کاملا کنسل کنیم.

کرونای جهش یافته انگلیسی قابلیت شیوع و بیماری زایی بالایی دارد و تا کنون در شهر های مختلف نیز شاهد موارد ابتلا به ویژه در افراد کم سن و سال بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارشنبه سوری با رنگ و بوی کرونا

چهارشنبه سوری با رنگ و بوی کرونا