مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 17:252021-03-08سياسي

مساجد جهت دهنده حرکت های اجتماعی و سیاسی هستند


مسجد مبنای حرکت و جهت دهنده است نه اینکه سیاسیون برای آن تصمیم بگیرند پس انتظار همفکری با جریان و جناح سیاسی خاص از سوی مساجد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام عصر امروز در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس بیان کرد: علی رغم همه مشکلات و محدودیت ها اما کانون های فرهنگی و هنری مساجد مراکز خوب و تاثیرگذاری بوده اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه روزانه مسائل کانون های فرهنگی و هنری فارس را دنبال می کنم، به نقش مسجد به عنوان یک نهاد دینی اشاره و اضافه کرد: چه حاکمیت اسلامی داشته باشیم چه نه، مسجد نقش خود را ایفا کرده و می کند چرا کخ در واقع مسجد مبنای ایجاد حاکمیت دینی است.

وی ادامه داد: اگر مسجد یک نهاد دینی باسابقه و باعظمت است پس باید کارهای درون مسجد را بر پایه دستورات الهی سامان دهیم.

آیت الله دژکام با اشاره به چگونگی ارتباط مسجد با دولت و حاکمیت گفت: آبادی مسجد به کسی است که ایمان داشته و به روز قیامت معتقد باشد اما عموما وقتی فضای گفتمانی برایمان ایجاد می شود به سمتی می رویم که توجه به روز قیامت به اولویت های آخرمان تبدیل می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر این نکته که مساجد باید کانون توجه به روز قیامت باشند، گفت: باید اطلاع رسانی مناسب در کانون های فرهنگی هنری مساجد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد جهت دهنده حرکت های اجتماعی و سیاسی هستند

مساجد جهت دهنده حرکت های اجتماعی و سیاسی هستند