مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 12:152021-03-08سياسي

رنگ رخساره خبر می دهد از سِرّ درون!


متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه در طب ایرانی از روی چهره افراد می توان کم خونی و فقر آهن را تشخیص داد، در خصوص باور غلط مردم در استفاده برخی از خوراکی ها برای رفع مشکل کم خونی توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سمیه فتحعلی در برنامه طبیب در خصوص اینکه آیا از روی چهره می توان به کم خونی و فقر آهن افراد پی برد ، عنوان کرد: بله در طب ایرانی این کار قابل تشخیص است، اما شاید برای افراد عادی کمی این کار سخت باشد، چون تقسیم بندی های خاصی دارد، مثلا لزوما نمی توان گفت هر رنگ زردی نشانه کم خونی است و در اصل رنگ پریدگی بیشتر نشانه کم خونی و فقر آهن است که البته باز هم این نشانه به تنهایی علامتی برای کم خونی به شمار نمی رود.

این متخصص طب ایرانی همچنین تصریح کرد: علائمی مثل ریزش مو، ناخن های شکننده، کرختی، ضعف، خستگی و بی حالی، ترک گوشه لب، حتی علائمی مثل کمبود حافظه از جمله علائم کم خونی به شمار می روند که البته این علائم در خانم ها شایع تر و در آقایان کمتر است.

  وی در ادامه یادآور شد: در باور عموم این وجود دارد و گفته می شود که غذاهایی مثل گوشت، جگر، انار، گزنه، انگور، و مشکلات کبدی و گوارشی دارند، این افراد مشکل کاهش جذب مواد مغذی دارند، لذا آنها نباید تنها به خوردن این مواد غذایی تکیه کنند، ممکن است خوردن این مواد با ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ رخساره خبر می دهد از سِرّ درون!

رنگ رخساره خبر می دهد از سِرّ درون!