مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 08:152021-03-08اقتصادي

در قانون و شرع، تهیه جهیزیه بر عهده مرد است


در کشور ما بر اساس عرف موجود تهیه جهیزیه بر عهده خانواده عروس است و از قدیم الایام به همین شکل بوده است درصورتی که در دین و قانون تهیه جهیزیه بر عهده مرد است.

- ایسنا/قزوین در کشور ما بر اساس عرف موجود تهیه جهیزیه بر عهده خانواده عروس است و از قدیم الایام به همین شکل بوده است درصورتی که در دین و قانون تهیه جهیزیه بر عهده مرد است.

طبق ماده 1107 قانون مدنی ماده 1 مصوب 1314.

1.

17 - نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل، هزینه های درمانی، بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض ازنظر قانون و شرع، تهیه جهیزیه بر عهده مرد است این جمله موضوع گزارشی است که کمتر کسی حاضر است در این حوزه ورود کند، ابتدای کار با مرد حقوقدانی تماس می گیرم اما او با بیان این جمله که مگر کمر به قتل تازه دامادان بسته اید؟ سعی می کند مرا مجاب کند که درست است طبق قانون و شرع مردها باید جهیزیه بدهند اما باید دید عرف چه می گوید.

سراغ چندین روحانی نیز می روم که نظر دین و شرع را بدانم اما آن ها هم نمی خواهند در این ماجرا ورود پیدا کنند و می گویند بهتر است هر دو باهم جهیزیه را تهیه کنند یا تمایلی به مصاحبه در این خصوص نشان نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در قانون و شرع، تهیه جهیزیه بر عهده مرد است

در قانون و شرع، تهیه جهیزیه بر عهده مرد است