مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 11:202021-03-07اقتصادي

رشد نقدینگی با تکالیف بودجه 1400 به بانک مرکزی


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امکان تشدید رشد نقدینگی از ناحیه بودجه کشور وجود دارد، گفت: اعداد و ارقام بودجه مصوب و تبصرہ های متعدد آن دربرگیرنده احکامی برای تکلیف به بانک مرکزی و سیستم بانکی است که نتیجه آن می تواند انتشار پول پر قدرت و رشد نقدینگی باشد.

- رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امکان تشدید رشد نقدینگی از ناحیه بودجه کشور وجود دارد، گفت: اعداد و ارقام بودجه مصوب و تبصرہ های متعدد آن دربرگیرنده احکامی برای تکلیف به بانک مرکزی و سیستم بانکی است که نتیجه آن می تواند انتشار پول پر قدرت و رشد نقدینگی باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: از این که بودجه سال 1400 کشور، با تفاهم نسبی دولت و مجلس تعیین تکلیف و به تصویب نهایی رسید جای شکر دارد.

وی افزود: فارغ از محاسن و ایراداتی که می توان به محتوای بودجه گرفت، یک نکته مشخص شد: همه دولت ها و مجالس، علیرغم انتقاد از رشد نقدینگی و تورم، حتی با پرچم اصلاح ساختاری بودجه، نهایتآ به بودجه ای با توان رشد بالای نقدینگی رضایت می دهند.

همتی ادامه داد: درحالیکه مجلس محترم همزمان در صدد تصویب طرحی، برای اصلاح ساختار اداره بانک مرکزی، با هدف تقویت استقلال و نیز پاسخگویی بیشتر بانک مرکزی است، اعداد و ارقام بودجه مصوب و تبصرہ های متعدد آن دربرگیرند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد نقدینگی با تکالیف بودجه 1400 به بانک مرکزی

رشد نقدینگی با تکالیف بودجه 1400 به بانک مرکزی