مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 07:202021-03-07اقتصادي

پرونده «ترک فعل» صادرات گاز به پاکستان باز می شود؟


برخی شنیده ها حاکی از آن است، نخستین پرونده «ترک فعل» که زیر ذره بین یک نهاد نظارتی قرار گرفته، پرونده اقدامات عجیب وزارت نفت در ماجرای صادرات گاز به پاکستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، نیز از این طریق ورود کند.

توافق اولیه بدین مبنا بود که با احداث این خط لوله، گاز ایران به پاکستان و هند انتقال یابد و روزانه 150میلیون متر مکعب گاز به این دو کشور صادر شود، به طوری که به ترتیب سهم هند و پاکستان 90 و 60 میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده بود.

بدین طریق در همان ابتدا و پیش از انعقاد قرارداد، دولت هند از این خط لوله خارج و عملاً قرارداد نهایی ما بین ایران و پاکستان منعقد شد.

سرانجام با پیگیری ها و تلاش های دیپلماتیک در سال 88 کار احداث بخش ایرانی خط لوله آغاز شد، ولی زنگنه با توقف کار تکمیل خط لوله صادراتی، مانع از صادرات گاز به پاکستان طبق قرارداد شد.

ماجرای یک دفاع چندی پیش دفاع سرسختانه مدیرعامل شرکت ملی گاز از عملکرد دولت در صادرات گاز و سخن گفتن از توسعه بازار ها به اروپا، این پرسش را به وجود آورد که چرا او به یکباره اظهارات خود را راهی رسانه های همسو با دولت کرد.

ورود یکباره حسن تربتی به این مسئله، تنها به موضوع تشکیل پرونده گازی برای وزارت نفت مربوط است؛ پرونده ای با محوریت ترک فعل.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده «ترک فعل» صادرات گاز به پاکستان باز می شود؟

پرونده «ترک فعل» صادرات گاز به پاکستان باز می شود؟