مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 05:302021-03-07ورزشي

نوری خدایاری ، مردی که هنوز فوتبال ایران به او نیاز داشت


به اعجوبه فوتبال ایران معروف بود اما آنچه باعث شده پس از گذشت هشت سال از درگذشت این فوتبالیست، همچنان یاد و خاطره اش را زنده نگه دارد، اخلاق مداری او در فوتبال بود.

- مرحوم نوری خدایاری متولد هفتم فروردین ماه 1323 در بغداد و از پدر و مادری ایرانی الاصل بود که در سن 19 سالگی به ایران مهاجرت می کند.

او که پیش از مهاجرت به ایران نیز علاقه بسیاری به فوتبال داشت، در تهران به فوتبالش ادامه می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نوری خدایاری پس از این که در پرسپولیس به موفقیت آنچنانی دست پیدا نکرد به اهواز می آید و در یک تیم محلی، گویی استعدادش دوباره شکوفا می شود.

نوری خدایاری سپس به عضویت تیم پاس اهواز در می آید و عملکرد و درخشش او باعث می شود که هم تیمش در مسابقات باشگاه های اهواز جام قهرمانی را بالای سر ببرد و هم به واسطه تکنیک ناب و حرکات خاص اش با توپ در زمین به او لقب جادوگر فوتبال را بدهند.

نوری خدایاری بیشتر در فوتبال رشد کرد و به عضویت تیم ملی جوانان نیز درآمد و همراه با تیم ملی توانست قهرمانی در آسیا را جشن بگیرد.

او سپس برای تیم ملی ب ایران هم انتخاب شد.

در کنار تکنیک ناب و تسلطش به توپ در زمین فوتبال، نکته بارز و با اهمیت در شخصیت نوری خدایاری که در شش دوره جام تخت جمشید نیز حضور داشت، اخلاق مداری در مستطیل سبز و زندگی شخصی اش بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوری خدایاری ، مردی که هنوز فوتبال ایران به او نیاز داشت

نوری خدایاری ، مردی که هنوز فوتبال ایران به او نیاز داشت