مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 11:252021-03-05اقتصادي

توزیع 20 میلیون نهال در هفته منابع طبیعی


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پیش بینی شده که در طول هفته منابع طبیعی، بیش از 20 میلیون نهال توزیع شود و مردم در استان ها و حواشی شهر ها، - کاشت نهال انجام هند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مسعود منصور در حاشیه مراسم روز درختکاری در دامنه جنوبی البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری و از 15 تا 21 اسفند هفته منابع طبیعی افزود: این روزها، فرصت مغتنمی است که در این هفته، فرهنگ سازی در خصوص اهمیت منابع طبیعی، درخت و حفظ پوشش گیاهی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه سرانه جنگل در کشور یک سوم متوسط جهانی است یعنی ما دو دهم هکتار فضای جنگلی داریم در حالی که متوسط جهانی 66 صدم در هکتار است.

منصور افزود: امسال بیش از 300 هزار هکتار در قالب های مختلف پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی داشتیم و باید با این نهضتی که ایجاد شده، از متوسط جهانی بالاتر برویم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل های دست کاشت و طبیعی را باید حفظ و غنی و مشکلات آن از جمله آفات، بیماری ها و حریق را کنترل کنیم تا این سرمایه حفظ شود.

منصور افزود: از سوی دیگر باید فضای سبز را اعم از پوشش گیاهی از جمله مرتعی و جنگلی توسعه دهیم که البته نماد بارز پوشش گیاهی درخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 20 میلیون نهال در هفته منابع طبیعی

توزیع 20 میلیون نهال در هفته منابع طبیعی