مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 09:502021-03-04سياسي

نمادهای اسلامی مثل نماز، مسجد و حج در کشور مغرب بسیار بااهمیت است


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بزرگترین مساجد دنیا در کشور مغرب است گفت: نمادهای اسلامی در کشور مغرب مانند نماز و مسجد و حج و ماه رمضان بسیار با اهمیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام نواب صبح پنجشنبه در همایش بین المللی مغرب اسلامی، حج و حرمین شریفین با تشکر از همه پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و همکاران برگزاری این همایش بین المللی گفت: منطقه غرب اسلامی مانند مراکش، الجزایر و تونس، سر پل نفوذ اسلام به اروپا و اسپانیا بوده اند و آن منطقه توانسته با ورود اسلام به اروپا خدمت بزرگی به جوامع اسلامی کند اما متأسفانه با توطئه و شگردهای بریتانیا، آن زحمات از دست رفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حضور اسلام در مغرب و حرکت حاکمان بنی عباس و بنی امیه در متفرق کردن اولاد اهل بیت (ع) افزود: پراکندگی فرزندان ائمه اطهار (ع) در جای جای عالم به خصوص حضور در مغرب و تبلیغ عملی اسلام باعث به وجود آمدن ارادتمندان زیادی به اهل بیت (ع) در آن منطقه شده است به نحوی که پادشاه مغرب در طول تاریخ با نام امیرالمومنین شناخته می شده است.

وی افزود: وقتی در قرن نهم هجری اسپانیا را از اسلام گرفتند، ابن حجر عسقلانی از عالمان اهل سنت آن دوره ذکر می کند که ائمه اهل سنت متوسل به شافعی و حنفی می شدند و توسل عالمان به بزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمادهای اسلامی مثل نماز، مسجد و حج در کشور مغرب بسیار بااهمیت است

نمادهای اسلامی مثل نماز، مسجد و حج در کشور مغرب بسیار بااهمیت است