مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 05:402021-03-04اجتماعي

سرانجام تلخ لاک پشت های گیلان در بازار شب عید تهران


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: صید و انتقال لاک پشت های گیلان به بازار شب عید تهران مشکلی جدی برای محیط زیست و سرانجام تلخ برای این گونه از جانوران ایجاد می کند.

- ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: صید و انتقال لاک پشت های گیلان به بازار شب عید تهران مشکلی جدی برای محیط زیست و سرانجام تلخ برای این گونه از جانوران ایجاد می کند.

  ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، هرساله عده ای از افراد سودجو اقدام به صید و زنده گیری غیرمجاز برخی گونه ها مانند لاک پشت می کنند و در کنار ماهی قرمز آنها را به فروش می رسانند.

وی افزود: اغلب این بچه لاک پشت های صید شده از زیستگاه های ارزشمندشان در گیلان صید و برای فروش به بازار شب عید تهران فرستاده می شوند که در صورت مشاهده به جد با این متخلفین برخورد می شود.

اکبری پور با بیان اینکه وقتی گونه ای را از زیستگاه آن جدا می کنیم، آسیب جبران ناپذیری را به زیستگاه طبیعی وارد می کنیم، خاطرنشان کرد: گونه ای که از زیستگاه خود جدا می شود، سرانجام تلخی دارد و برای دچار نشدن لاک پشت های گیلان به سرنوشتی شوم باید حساسیت ها را در حفاظت از این گونه ارزشمند افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام تلخ لاک پشت های گیلان در بازار شب عید تهران

سرانجام تلخ لاک پشت های گیلان در بازار شب عید تهران