مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 05:102021-03-04پزشكي

مصرف منظم گوشت قرمز و مرغ با ابتلا به 9 بیماری ارتباط دارد


محققان بر اساس نتایج یک مطالعه هشدار دادند که مصرف گوشت قرمز و مرغ تنها سه بار در هفته می تواند خطر ابتلا به 9 بیماری شامل بیماری قلبی، ذات الریه و دیابت را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه دیلی میل، نتایج این مطالعه نشان می دهد، افرادی که بطور منظم گوشت مصرف می کنند نسبت به افرادی که از مصرف فرآورده های دامی پرهیز می کنند یا مصرف آنها را جیره بندی می کنند، بیشتر دچار بیماری های مزمن سلامتی می شوند.

مصرف بالاتر گوشت فراوری شده و فراوری نشده خطر بروز بیماری ایسکمی قلب، ذات الریه، بیماری دیورتیکولی روده، پولیپ روده، دیابت افزایش می دهد.

همچنین مصرف زیاد گوشت مرغ با افزایش خطر بروز رفلاکس معده مری، ورم معده، التهاب دوازدهه، بیماری دیورتیکولی روده، بیماری صفراوی و دیابت مرتبط است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام شد، نشان داد، هر 70 گرم افزایش در مصرف روزانه گوشت - چه به صورت فرآوری شده و یا فرآوری نشده - خطر ابتلا به بیماری قلبی را 15 درصد، خطر ابتلا به دیابت را 30 درصد و خطر ابتلا به ذات الریه را تقریبا 31 درصد افزایش می دهد.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، خطرات رژیم غذایی مملو از گوشت در مورد گوشت مرغ ها نیز وجود دارد ، بطوری که هر 30 گرم افزایش مصرف روزانه گوشت مرغ خطر ابتلا به دیابت را 14 درصد افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف منظم گوشت قرمز و مرغ با ابتلا به 9 بیماری ارتباط دارد

مصرف منظم گوشت قرمز و مرغ با ابتلا به 9 بیماری ارتباط دارد