مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 04:152021-03-04پزشكي

هشدار محققان در مورد رژیم غذایی پرچرب


محققان می گویند که رژیم های غذایی پرچرب ممکن است پروتیین مخرب بیماری قلبی را بیش از حد فعال و صدمات قابل توجهی به قلب وارد کند.

- ایسنا/اصفهان محققان می گویند که رژیم های غذایی پرچرب ممکن است پروتیین مخرب بیماری قلبی را بیش از حد فعال و صدمات قابل توجهی به قلب وارد کند.

براساس نتایج تحقیقات جدید، یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است پاسخی را در قلب فعال و باعث رشد مخرب شود که این خطر حملات قلبی را بیشتر می کند.

در مقاله ای که در مجله Biochemical and Biophysical Research Communications منتشر شد، محققان به بررسی تأثیر تغذیه موش ها با رژیم غذایی پرچرب و میزان استرس اکسیداتیو بر سلول های قلب پرداختند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ریدینگ انگلستان دریافتند که سلول های این موش دو برابر استرس اکسیداتیو دارند که منجر به بزرگتر شدن سلول های قلبی می شود و با بیماری قلبی در ارتباط است.

نویسنده این مقاله گفت: این تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی با چربی بالا می تواند به سلول های عضلانی قلب آسیب برساند.

به نظر می رسد وقتی موش ها با رژیم چربی زیاد تغذیه می شوند، سوییچ در سطح سلولی اتفاق می افتد که پروتیین ها را بیشتر فعال می کند.

ماهیت دقیق چگونگی روند این پروتیین Nox2 باعث آسیب اکسیداتیو و ایجاد هیپرتروفی مخرب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار محققان در مورد رژیم غذایی پرچرب

هشدار محققان در مورد رژیم غذایی پرچرب