مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 17:252021-03-03اقتصادي

4.5 میلیون سهامدار زیر چتر حمایتی


مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس، جزییات طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد را که شب گذشته در شورای عالی بورس تصویب شد، تبیین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محسن خدابخش در گفت و گو با 01 برای این افراد منتشر شود .

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس توضیح داد:  اگر این افراد اختیار فروش را که یک ریالی خواهد بود تهیه کنند،  الان هر پرتفویی دارند، به شرط آنکه در اردیبهشت 1401 از نظر تعدادی کاهش نیافته باشد، می توانند افزایش بدهند و آن مقداری را که افزایش داده اند بفروشندولی قاعدتا آن مقدار را که الان وجود دارد باید حفظ کنند و اگر طی دوره کاهش داشته باشد ، این طرح شامل آنها نخواهد شد .

به گفته خدابخش، در اردیبهشت 1401 اگر ارزش دارایی پرتفوی این سهامداران خرد کمتر از ارزش دارایی ها به اضافه 25 درصد بود، مابه التفاوت آن به همه این افراد پرداخت خواهد شد .

وی با ذکر مثالی در این باره ادامه داد: به عنوان مثال اگر امروز شخصی 10 میلیون تومان پرتفوی داشته باشد و ارزش همین تعداد سهام را بدون اینکه در طی  14 ماه کاهش دهد،  در اردیبهشت 1401 کمتر از 12میلیون و 500 هزار تومان باشد، مابه التفاوت آن به این افراد پرداخت خواهد شد و اگر هم بیشتر از این رقم باشد سود آن برای سهامدار محفوظ خواهد بود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4.5 میلیون سهامدار زیر چتر حمایتی

4.5 میلیون سهامدار زیر چتر حمایتی