مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 08:002021-03-03اجتماعي

برخورد قاطع راهداری رشت با ساخت وسازهای غیرقانونی حریم راه + فیلم


علیرغم نیروی انسانی و امکانات کم، گزارش های محدود از تخلفات ساخت وسازهای حریم راه ها و همچنین لطافت ها در برخورد با خاطیان، راهداری با ساخت وسازهای غیرقانونی حریم راه برخورد قاطع می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، یکی از وظایف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، حفظ و حراست از حریم راه ها است.

بنا بر قانون، حریم راه در آزادراه ها 60 متر، در بزرگراه ها 38 متر، اصلی دوخطه 22.

5 متر، فرعی 17.

5 متر و راه روستایی 12.

5 متر از خط وسط جاده به هر طرف است.

  به طور مثال در محور رشت به انزلی بعد از اتمام محدوده شهری، طول حریم راه از وسط جاده (آکس جاده) 38متر است و مفهوم آن این است که راهداری تا 38 متر اجازه ساخت وساز به اشخاص را نمی دهد البته به جزو املاکی که از قبل موجود بوده است.

آن طور که قانون گذار مشخص کرده اگر اشخاص یا گروهی بخواهند به حریم راه تجاوز کرده و اقدام به ساخت وساز کنند، راهداری می تواند نسبت به تخریب آن ها اقدام کند.

  همچنین در خارج از شهرها و هرجایی که جاده داشته باشد تا فاصله 120 متری از جاده، هرگونه ساخت وساز یا تعمیرات باید با مجوز اداره راهداری باشد.

اما در گیلان به دلیل خوش آب وهوا بودن و سرازیر شدن جمعیت از اقصی نقاط کشور به آن و همچنین به سبب افزایش قیمت ملک ذر پی آن، تخلفات موجود در حریم راه ها طبیعتاً بسیار زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قاطع راهداری رشت با ساخت وسازهای غیرقانونی حریم راه + فیلم

برخورد قاطع راهداری رشت با ساخت وسازهای غیرقانونی حریم راه + فیلم