مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 04:452021-03-03پزشكي

40 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر 14 سال سن دارند


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور است، گفت: طبق آخرین آمار 40 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر 14 سال سن دارند.

- سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور است و جمعیت زیر 30 سال این استان 18 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر 14 سال سن دارند، افزود: علیرغم اینکه در چند سال گذشته شاهد توسعه زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان بوده ایم ولی کماکان توسعه و ارتقا زیرساخت های بهداشتی و درمانی برای حرکت چرخ های توسعه استان لازم و ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ موالید در کشور را دارد، ادامه داد: در سیستان و بلوچستان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت در سال 30 ولادت جدید وجود دارد و این در حالی است که میانگین کشوری 18 نفر است.

وی با اشاره به اینکه میزان باروری کل در کشور 2 و در سیستان و بلوچستان 4 است، گفت: میزان باروری کل، میانگین تعداد فرزندانی است که یک مادر در طول دوران باروری یعنی بین سن 15 تا 49 سال به دنیا می آورد.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پایین ترین سن ازدواج و کمترین طلاق را در کشور دارد، تصریح کرد: جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر 14 سال سن دارند

40 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر 14 سال سن دارند