مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 16:302021-03-02سياسي

سازوکار الزام دستگاه ها به اجرای تصمیم مراجع حل اختلاف تعیین شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای مقرر کردند در صورت عدم اجرای تصمیم مراجع حل اختلاف از سوی دستگاه های اجرایی، بعد از گذشت 18 ماه، از اعتبارات بودجه سنواتی دستگاه، - مبلغ مربوطه کسر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، بند (ب) تبصره 10 را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، در مورد آرای حل اختلاف مراجع بین دستگاه های اجرایی که در اجرای اصول یکصد و سی و چهارم (134) و یکصد و سی و نهم (139) قانون اساسی و یا در اجرای قوانین و مقررات مربوط صادر شده است، چنانچه به هر دلیل دستگاه اجرایی ذیربط از اجرای تصمیم مراجع حل اختلاف خودداری کند، سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق رأی مراجع مذکور که حداکثر هجده ماه از تاریخ ابلاغ رأی گذشته باشد، از اعتبارات بودجه سنواتی دستگاه، مبلغ مربوطه را کسر و به اعتبارات دستگاه اجرایی ذی نفع اضافه می کند.

در خصوص شرکت های دولتی و یا مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اجرای تکلیف مذکور از محل حساب شرکت ها و مؤسسات انتفاعی یادشده نزد خزانه داری کل کشور برعهده وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار الزام دستگاه ها به اجرای تصمیم مراجع حل اختلاف تعیین شد

سازوکار الزام دستگاه ها به اجرای تصمیم مراجع حل اختلاف تعیین شد