مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 10:162021-03-02اقتصادي

از بین رفتن 30 برند جهانی فرش همدان


دبیر انجمن فرش استان همدان با بیان اینکه هویت فرهنگی و شناسنامه ما در دنیا فرش است، گفت: 30 برند فرش همدان وجود دارد اما هیچ فرشی از همدان در نمایشگاه های فرش دیده نمی شود.

- قدرت نظری در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه تمام نقاط دنیا ایرانی را با فرش می شناسند و سابقه چند صدساله دارد، اظهار کرد: زمانی که نفت صادر نمی شد، همدان یکی از باراندازهای بزرگ کشور در بحث صادرات فروش فرش بود.

وی با تأکید بر اینکه در همدان 30 برند جهانی فرش وجود دارد، تصریح کرد: فرش عشوند، ننج، نهاوند، تویسرکان، مهربان و سایر فرش ها از جمله فرش های برند همدان است که متأسفانه بسیاری از این فرش ها دیگر بافته نمی شود.

نظری با بیان اینکه بزگترین دغدغه نظام اشتغال و به ویژه اشتغال خانگی است، یادآور شد: متأسفانه در زمینه تولید فرش هم از طرف دولت و هم از طرف بخش خصوصی کوتاهی شده است به طوریکه در استان همدان یک میلیون و 300 هزار رأس دام وجود دارد که بیش از 100 تن پشم تولید می کند که شاید خیلی از این پشم ها دو ریخته و سوزانده شده و یا توسط افغان ها خریداری می شود و به نام فرش ایران می بافند.

احیاء و به روزرسانی نقشه های فرش همدان این مقام مسئول تأکید کرد: کمیته امداد و بهزیستی به خانواده های محروم کمک می کنند اما اگر قرار است به این افراد کمک شود بهتر است حقوقی که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بین رفتن 30 برند جهانی فرش همدان

از بین رفتن 30 برند جهانی فرش همدان