مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 15:452021-03-01اقتصادي

وزارت نفت مجاز به انتشار اوراق برای پرداخت بدهی پیمانکاران نفتی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، - مجلس به وزارت نفت اجازه داد تا با انتشار اوراق مالی ـ اسلامی تا سقف 3 میلیارد دلار بدهی پیمانکاران قرارداد های طرح های بالادستی نفت را پرداخت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، با بند های (ط)، (ی) و (ک) تبصره 5 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارتخانه های نفت، صنعت، معدن و تجارت و نیرو از طریق شرکت های تابعه و وابسته ذی ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف سی و پنج هزار میلیارد (35.

000.

000.

000.

000) ریال منتشر کنند، تا به منظور سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرح های زیربنایی و توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو و همچنین طرح های افزایش راندمان نیروگاهی وزارت نیرو مصرف برسد.

بازپرداخت اصل و سود این اوراق را توسط شرکت های مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرح های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو) تضمین کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نفت مجاز به انتشار اوراق برای پرداخت بدهی پیمانکاران نفتی شد

وزارت نفت مجاز به انتشار اوراق برای پرداخت بدهی پیمانکاران نفتی شد