مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 15:252021-03-01اقتصادي

معاون بانک مرکزی: دلار 15 هزار تومانی در صورت صادرات 2.5 میلیون بشکه نفت


معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی گفت: اگر در سال 1400 بتوانیم 2.

5 میلیون بشکه نفت را صادر کنیم، قیمت دلار معادل 15 هزار تومان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا بوستانی در نشست موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با عنوان چشم انداز نرخ ارز در سال 1400 ، گفت: اینکه نرخ ارز تحت تاثیر چه عواملی قرار می گیرد، بسیار مهم است که طبق تئوری برابری قدرت خرید وابسته به این است چه سال پایه ای انتخاب و چه نرخ تورمی در نظر گرفته می شود.

از فروردین 1369 تا دی 1399 نرخ ارز تعادلی که از این طریق بدست می آید در دو قله 14 تا 15 و 22 تا 23 هزار تومان قرار دارد.

وی افزود: در این زمینه صادرات نفت یکی از متغیرهای کلیدی موثر بر نرخ ارز است به گونه ای که هر زمان میزان صادرات نفت کم شده، نرخ ارز در بازار آزاد افزایش پیدا کرده است.

علاوه براین، نرخ ارز تحت تاثیر تورم نیز است که تاکنون امکان مدیریت آن فراهم نشده است بنابراین، در کنار متغیرهای اقتصادی چون تورم، نقدینگی و سیاست های پولی و ارزی در راستای نرخ ارز باید به صادرات نفت هم توجه شود که خارج از کنترل ایران است.

معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی با بیان اینکه عرضه و تقاضا تنها عامل تعیین کننده در نرخ ارز نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه بین اکتشاف نفت، تولید و صادرت نفت وقفه 5 ساله وجود دارد اما زمانی که خبری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون بانک مرکزی: دلار 15 هزار تومانی در صورت صادرات 2.5 میلیون بشکه نفت

معاون بانک مرکزی: دلار 15 هزار تومانی در صورت صادرات 2.5 میلیون بشکه نفت