مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 11:402021-03-01بين الملل

تفاهم نامه امنیتی میان هند و پاکستان و تاثیر آن بر مساله تاریخی کشمیر


طی روزهای اخیر امضای یک تفاهم نامه امنیتی میان هند و پاکستان باعث شد که برخی گمان کنند این تفاهم نامه تاثیر مستقیمی بر مساله کشمیر نیز خواهد گذاشت.

- طی روزهای اخیر امضای یک تفاهم نامه امنیتی میان هند و پاکستان باعث شد که برخی گمان کنند این تفاهم نامه تاثیر مستقیمی بر مساله کشمیر نیز خواهد گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد رضا کمیلی، کارشناس مسائل شبه قاره با ارسال یادداشتی نوشت: امضا یک تفاهم نامه امنیتی میان هند و پاکستان که به آتش بس در طول خط کنترل میان دو کشور LOC تاکید دارد باعث شده تا برخی تصور کنند مساله کشمیر نیز به همین روش یا تحت تاثیر این تفاهم حل خواهد شد.

هند و پاکستان که در طول تاریخ 74 ساله شکل گیری خود 3 جنگ بزرگ و تبادل آتش روزانه در مرزهای خود را تجربه کرده اند، مدتی است شاهد افزایش تنش های مرزی هستند.

این تنش های مرزی باعث به خطر افتادن جان شهروندان هر دو کشور شده بود و به طور مثال پاکستان تعداد آتش گشایی هند از سال 2003 تا 2021 را بالغ بر 13 هزار و 600 بار عنوان کرده بود.

در مقابل هند نیز مدعی است که پاکستان به تفاهم نامه های گذشته احترام نگذاشته و به سوی مرزهای هند آتش گشایی می کند.

این مساله که ده ها بار احضار کارداران سفارت های دو کشور را در پی داشت علت اصلی امضا تفاهم نامه امنیت میان مسئولین هندی و پاکستانی بود که در آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه امنیتی میان هند و پاکستان و تاثیر آن بر مساله تاریخی کشمیر

تفاهم نامه امنیتی میان هند و پاکستان و تاثیر آن بر مساله تاریخی کشمیر