مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:202021-03-01بين الملل

مخالفت ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت خارجی درمنطقه


معاون سیاسی وزارت امور خارجه یکی از نکات مورد تاکید ایران را اصل تغییرناپذیری مرزها بیان کرد و گفت: ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت گری خارجی و تروریستی در منطقه مخالف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید عباس عراقچی پیش از ظهر دوشنبه در همایش بین المللی قره باغ 17 ربیع که در قم برگزار شد، با تبریک ایام رجبیه به وضعیت قره باغ اشاره کرد و گفت: منطقه قره باغ، یکی از مناطق پر تنش و دارای بحران های پیچیده و طولانی در تاریخ قفقاز است و بعد از فروپاشی شوروی به نقطه جنگ و درگیری تبدیل شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ناتوانی جوامع بین المللی در حل مسئله قره باغ گفت: گروه مینسک متشکل از آمریکا، روسیه و فرانسه برای حل این بحران تشکیل شد ولی در حل مناقشات ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت با اشغالگری بوده است گفت: بر اساس همین سیاست ایران در مسیر آزادسازی قره باغ، کمک هایی به آذربایجان کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط ایران و آذربایجان گفت: این روابط در زمینه های متعددی به شکوفایی و توسعه رسیده است و حتی در زمان تحریم ها، این روابط به خوبی ادامه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت خارجی درمنطقه

مخالفت ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت خارجی درمنطقه