مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-01اقتصادي

افزایش 4 برابر تعرفه برق صنایع بزرگ/ سهم برق از هزینه تولید چقدر است؟


مصوبه مجلس به منظور افزایش 4 برابری تعرفه برق صنایع بزرگ منجر به صرفه جویی 50 هزار میلیاردی در ارائه یارانه انرژی معادل رقم تامین مالی پویش وزارت نیرو می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تعرفه برق صنایع بزرگ کشور، دیروز در قالب تصویب بند الحاقی 2 تبصره 15 ماده واحده قانون بودجه 1400 با افزایش مواجه شد.

بر اساس جزییات این بند، وزارت نیرو مکلف است بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را با احتساب بهای انتقال انرژی برق تا محل تحویل به مصرف کننده بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی (ECA) محاسبه و دریافت نماید.

*قیمت برق صنایع بزرگ 4 برابر شد به استناد اظهارات محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس، قیمت برق صنایع مذکور براساس تبصره 15 قانون بودجه 1400 از تعرفه 80 تومانی برای هر کیلووات ساعت به 300 تومان افزایش پیدا خواهد کرد .

در نگاه اول به نظر می رسد، افزایش چشمگیر قیمت برق صنایع در سال 1400، تاثیر منفی بر عملکرد این شرکت ها داشته باشد اما نگاهی دقیق تر به سهم برق از قیمت تمام شده محصولات این صنایع می تواند تاثیر حقیقی افزایش نزدیک به 40 برابری را روشن سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 برابر تعرفه برق صنایع بزرگ/ سهم برق از هزینه تولید چقدر است؟

افزایش 4 برابر تعرفه برق صنایع بزرگ/ سهم برق از هزینه تولید چقدر است؟