مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 11:552021-02-28سياسي

معاون اول قوه قضاییه: سختی کار پزشکی قانونی قابل تصور نیست


حرفه پزشکی قانونی کاری بسیار پرمسئولیت و اثرگذار است، اما در عین حال سختی و صعوبت خاصی دارد که برای هر کسی قابل درک و حتی تصور هم نیست.

- حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای صبح امروز در جلسه شورای مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه نوع خدمت، خدمت گیرنده، شرایط ارائه آن و مؤلفه ها و آثار خدمت ارزش آن را مشخص می کند، اظهار کرد: ارزش کار پزشکی قانونی با توجه به نوع و شرایط ارائه خدمت در آن بسیار بالا و کاری سخت، دقیق و علمی است که باید با اعمال صداقت، امانتداری و دقت ارائه شود.

وی افزود: خدمات گیرندگان پزشکی قانونی عمدتا افرادی نگران، دردمند و مضطرب هستند که نسبت به آینده خود مخاطره دارند و احساس می کنند مورد تعدی قرار گرفته اند بنابراین رسیدگی به درخواست و پاسخ دهی به پرونده ایشان، ضمن سختی و شرایط ویژه، ارزش بسیار زیادی نیز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه قاضی آرا خود را بر اساس بینه و اقرار صادر می کند، اظهار داشت: قاضی بر پایه شواهد و قراین و نیز مسایل علمی و کارشناسی یقین حاصل می کند که حکم یک پرونده را صادر کند، اما جایی که هیچ بینه و اقراری وجود ندارد پزشکی قانونی بازوی توانمند قاضی می شود و گاهی صدور رأی تنها منحصر به نظر پزشکی قانونی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون اول قوه قضاییه: سختی کار پزشکی قانونی قابل تصور نیست

معاون اول قوه قضاییه: سختی کار پزشکی قانونی قابل تصور نیست