مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:352021-02-28اقتصادي

بیماری های مهم کلزا کدام هستند؟


یک عضو هیأت علمی و محقق بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات لرستان گفت: همزمان با افزایش کشت کلزا توسط کشاورزان بیماری های این گیاه نیز افزایش یافته که لازم است کشاورزان با آن ها آشنا باشند.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیأت علمی و محقق بخش تحقیقات گیاه پزشکی مرکز تحقیقات لرستان گفت: همزمان با افزایش کشت کلزا توسط کشاورزان بیماری های این گیاه نیز افزایش یافته که لازم است کشاورزان با آن ها آشنا باشند.

علی دهقانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال های اخیر به موازات افزایش سطح زیر کشت کلزا در لرستان، بیماری های مختلفی در مراحل رشدی این محصول بروز کرده و گسترش یافته است که برخی از آن ها در شرایط اپیدمی باعث خسارت و کاهش شدید عملکرد این محصول می شوند.

وی ادامه داد: ازجمله این بیماری ها می توان به مرگ گیاهچه، سفیدک دروغی، داخلی یا کرکی، ساق سیاه کلزا، لکه سیاه یا سوختگی آلترناریایی، سفیدک پودری، پوسیدگی اسکلروتینیایی ساقه و فیلودی یا گل سبز اشاره کرد.

دهقانی تصریح کرد: همچنین ازجمله روش های کنترل بیماری های کلزا می توان به آزمایش بذری، تیمار بذر، تناوب زراعی، کنترل علف های هرز، شخم عمیق پاییزه، بهداشت زراعی، ارقام مقاوم و مناسب، رعایت تعادل کودی و تراکم کاشت، برداشت به موقع و زودتر از موعد، کنترل شیمیایی و تلفیقی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های مهم کلزا کدام هستند؟

بیماری های مهم کلزا کدام هستند؟