مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 06:452021-02-28سياسي

شرایط واگذاری سهام های دولتی در قالب صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تعیین شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرایط واگذاری سهام های دولتی در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را در جلسه علنی امروز مشخص کردند.

- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرایط واگذاری سهام های دولتی در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را در جلسه علنی امروز مشخص کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با اصلاحات اعمال شده کمیسیون تلفیق درباره جزء 2 بند (الف) تبصره 2 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

مطابق با این مصوبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است تمام یا بخشی از سهام و دارایی های دولتی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقیمانده سهام متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاه های مشمول واگذاری را مطابق روش های مندرج در قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی عرضه نماید و منابع حاصله را به ردیف 310502 واریز کند.

علاوه بر روش های فوق و با رعایت صرفه و صلاح بیت المال، واگذاری سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) مشروط به اینکه مدیریت این صندوق ها بیش از 3 سال دولتی نباشد و همچنین عرضه سهام به روش ثبت سفارش با شرایط زیر نیز مجاز است: وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است سهام شرکت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط واگذاری سهام های دولتی در قالب صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تعیین شد

شرایط واگذاری سهام های دولتی در قالب صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تعیین شد