مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 13:152021-02-27اجتماعي

مشاهده فلامینگوی کوچک برای نخستین بار در قم


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای نخستین بار در قم فلامینگوی کوچک در تالاب مره مشاهده شد که این یک رکورد کم نظیر در کشور است.

ببه گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محمدرضا عابدی مقدم امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در سال های گذشته با ارتقاء سطح حفاظتی تالاب مره به منطقه شکار ممنوع و آبگیری مناسب این تالاب، مهاجرت پرندگان به این زیستگاه ارزشمند افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون 95 گونه پرنده در تالاب های استان قم مشاهده و رصد شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در قم، پرنده کمیاب فلامینگوی کوچک توسط دو نفر از دوستداران طبیعت آقایان رحیمی و اکبری در تالاب مره مشاهده شد که این یک رکورد کم نظیر در کشور است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم در ادامه افزود: بر اساس اعلام کمیته ثبت پرندگان ایران، فلامینگوی کوچک به غیر از سال گذشته در تالاب شادگان خوزستان، آخرین بار 116 سال پیش در تالاب های سیستان و بلوچستان مشاهده شده و این پرنده مهاجر یک گونه جدید برای قم و سومین ثبت این گونه در ایران است.

وی در پایان بر ضرورت تأمین حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان قم تأکید کرد و گفت: تالاب های قم در کریدور مهاجرتی پرندگان قرار گرفته و تأمین حقابه تالاب های قم، علاوه بر مقابله مؤثر با پدیده گرد و غبار در مرکز کشور،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده فلامینگوی کوچک برای نخستین بار در قم

مشاهده فلامینگوی کوچک برای نخستین بار در قم