مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 12:302021-02-27اقتصادي

ضرورت شناسایی ذخایر پنهان معدنی برای تامین مواد اولیه صنایع


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اعلام به روزرسانی نقشه ها و داده های اکتشافی کشور، بر اهمیت حوزه اکتشاف در کاهش هزینه ها اشاره کرد و شناسایی ذخایر پنهان معدنی جهت تامین مواد اولیه صنایع معدنی طی سال های آتی را ضروری دانست.

- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اعلام به روزرسانی نقشه ها و داده های اکتشافی کشور، بر اهمیت حوزه اکتشاف در کاهش هزینه ها اشاره کرد و شناسایی ذخایر پنهان معدنی جهت تامین مواد اولیه صنایع معدنی طی سال های آتی را ضروری دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت صمت، علیرضا شهیدی فعالیت های اکتشافی را از وظایف اصلی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور دانست و ضمن اشاره به تدوین اطلس منابع معدنی کشور در اواخر دهه 80 اظهار کرد: در دهه 80 تهیه زون های 20 گانه اول و دوم با تمرکز بر روی 14 عنصر انجام شد و حدود 945 هزار کیلومتر از مساحت کشور مورد مطالعه قرار گرفت.

پس از آن در اوایل دهه 90 به منظور افزایش دقت کارهای اکتشافی، بحث تلفیق و مدل سازی روی نقشه های زمین شناسی، نقشه های ژئوشیمی، ژئوفیزیک زمینی، ژئوفیزیک هوایی، نقشه های آلتراسیون و روی تصاویر ماهواره ای با دقت بیشتری انجام شد که منجر به کاهش مساحت اکتشاف و در نتیجه کاهش ریسک فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت شناسایی ذخایر پنهان معدنی برای تامین مواد اولیه صنایع

ضرورت شناسایی ذخایر پنهان معدنی برای تامین مواد اولیه صنایع