مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:552021-02-27سياسي

اصلاح قانون وکلا را سرخط کرد/ کاغذبازی برای تداوم انحصار موفق نبود


با اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی وکالت به عنوان کسب و کار شناخته شده و امید است انحصار و فرار مالیاتی از آن رخت بربندد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس اصلاح بندهایی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 توسط مجلس، وکالت به عنوان کسب و کار شناخته شد.

تا پیش از این و تعاونی ها، وکلا و دیگر بخش ها از قانون تمکین کنند.

اصلاحات قانون بدین ترتیب اصلاحاتی که در قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 انجام شده بدین شرح است: ماده 1- بندهای (21) و (22) ماده (1) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی موصب 25/3/1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به شرح زیر اصلاح و بندهای (23) و (24) به آن الحاق می شود: 21- مجوز کسب و کار: هر نوع اجازه الکترونیکی و غیرالکترونیکی اعم از مجوز، پروانه، اجازه نامه، گواهی، جواز، نماد، پاسخ به استعلام، موافقت، تأییدیه یا مصوبه و هر نوع سند مکتوبی است که برای شروع، ادامه، توسعه، انحلال یا بهره برداری فعالیت اقتصادی توسط مراجع ذی ربط صادر می شود.

22- درگاه ملی مجوزهای کشور: سامانه ای که مدیریت و راهبری نظام مجوزدهی کشور و نظارت بر صدور مجوزها را بر عهده دارد و پس از لازم الاجرا شدن این قانون، تنها مرجع رسمی مجوزهای کشور محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح قانون وکلا را سرخط کرد/ کاغذبازی برای تداوم انحصار موفق نبود

اصلاح قانون وکلا را سرخط کرد/ کاغذبازی برای تداوم انحصار موفق نبود