مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 17:452021-02-26سياسي

بیانیه مشترک با آژانس هیچ پشت پرده ای نداشت/ 24 ساعته به غنی سازی 60 درصد می رسیم


رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب مبنی براینکه ممکن است غنی سازی را به 60 درصد برسانیم، اعلام کرد:24 ساعته این کار را انجام می دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علی اکبر صالحی در بدون تعارف این هفته که در رآکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده ضبط شد، در خصوص مباحث مختلفی از جمله مذاکرات با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نحوه اجرای قانون توقف پروتکل الحاقی، تصمیمات پیش رو برای سه ماه آینده و تاثیر قانون مجلس بر شتاب گرفتن فعالیت های صلح آمیز هسته ای صحبت کرد که متن گفتگو به شرح زیر است: مجری: روزهای حساسی برای سازمان انرژی اتمی است، خودتان شروع کنید، چه اتفاقاتی افتاد؟ رییس انرژی اتمی : اعمال پروتکل الحاقی را متوقف کردیم، بازرسی هایی که در چارچوب پروتکل الحاقی انجام می گرفت، آن ها را متوقف کردیم، آن هم براساس قانونی است که مجلس شورای اسلامی حدود دو ماه و نیم پیش تصویب کرده بود.

وقتی هم که قانون تصویب شد قطعا مجلس با ارگان های ذیربط مشورت می کردند، از جمله سازمان انرژی اتمی و روی محدوده های زمانی که موردنیاز است با ما مشورت کردند، مثلا این که بلافاصله 20 درصد را شروع کنید، در عرض یک سال فلان کار را بکنید و در سه ماه هزار تا سانتریفیوژ آی آر تو ام ( IR2M ) را نصب کنید، این ها براساس تفاهم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک با آژانس هیچ پشت پرده ای نداشت/ 24 ساعته به غنی سازی 60 درصد می رسیم

بیانیه مشترک با آژانس هیچ پشت پرده ای نداشت/ 24 ساعته به غنی سازی 60 درصد می رسیم