مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 10:352021-02-25سياسي

شورای تأمین می تواند اصل 27 قانون اساسی را نقض کند؟


گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_کوثرقاسمی_ آیین نامه چگونگی تأمین اجتماعات و راهپیمایی های قانونی از لزوم کسب مجوز برای برگزاری هر تجمع سخن می گوید، - استاد حقوق کیفری با اشاره عدم مجوز شورای تامین استان ها یر ایجاد محدودیت تصریح کرد: اصل 27 قانون اساسی دلالتی مبنی بر نیاز به اخذ مجوز برای برگزاری اجتماعات و راهپیمایی ها ندارد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_کوثرقاسمی_ آیین نامه چگونگی تأمین اجتماعات و راهپیمایی های قانونی از لزوم کسب مجوز برای برگزاری هر تجمع سخن می گوید، تجمع کنندگان باید از کمیسیون ماده 10 و یا فرمانداری، مجوز برگزای آن را کسب کنند و کمیسیون ماده 10 باید پیش از صدور مجوز با رییس شورای تامین استان، صحبت کند؛ شورای تامین که نهاد پایین دستی شورای امنیت ملی محسوب می شود، مدیریتش با استاندار است.

کاهش اقبال عمومی جهت کسب مجوز و برگزاری چندین تجمع بی مجوز طی سال های اخیر، اهمیت بررسی و حل موانع این موضوع را بهتر مشخص می کند.

برای گفتگو پیرامون این مسئله، سراغ دکتر منصور رحمدل از اساتید حقوق کیفری و جرم شناسی و وکیل پایه یک دادگستری رفتیم؛ آنچه در ادامه می آید مشروح این گفتگوست.

دانشجو: اصل 27 قانون اساسی تنها به دو شرط عدم حمل سلاح و عدم اخلال به مبانی اسلام، به امکان برگزاری تجمعات اشاره می کند اما چالش اینجاست که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای تأمین می تواند اصل 27 قانون اساسی را نقض کند؟

شورای تأمین می تواند اصل 27 قانون اساسی را نقض کند؟