مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 08:102021-02-25سياسي

آزادی برگزیدن هدایت و ضلالت، و دین و دینداری


بر اساس اندیشه و سیره امام علی(ع) که برگرفته از قرآن کریم و اندیشه و سیره پیامبر اکرم(ص) است اکراه و اجبار در دین و دینداری بی معناست و لازم است به عنوان آسیبی جدّی و پرخطر از آن پرهیز شود.

- بر اساس اندیشه و سیره امام علی(ع) که برگرفته از قرآن کریم و اندیشه و سیره پیامبر اکرم(ص) است اکراه و اجبار در دین و دینداری بی معناست و لازم است به عنوان آسیبی جدّی و پرخطر از آن پرهیز شود.

آیات متعدد الهی بیانگر این حقیقت و این حکم است که اکراه و اجبار در دین راه ندارد و نباید ایمان و اعتقادات و دین و دینداری را _ در هیچ یک از امورش _ به کسی تحمیل کرد.

(وَ قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ شَاءَ فَلْیُوْمِنْ وَ مَنْ شَاءَ فَلْیَکْفُرْ ) کهف / 29 و بگو این [ سخن ] حق و از سوی پروردگارتان است؛ هر کس که خواهد ایمان بیاورد، و هر کس که خواهد کفر ورزد.

(وَ لَوْ شَاءَ اللهُ مَا أَشْرَکُوا وَ مَا جَعَلْنَاکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظًا وَ مَا أَنْتَ عَلَیْهِمْ بِوَکِیلٍ ) انعام / 107 و اگر خداوند می خواست، شرک نمی ورزیدند، و ما تو را نگهبان آنان نگماشته ایم و تو وکیل و کارساز آنان نیستی.

(وَ لَوْ شَاءَ رَبُّکَ لاَمَنَ مَنْ فِی الاَْرْضِ کُلُّهُمْ جَمِیعًا أَفَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّی یَکُونُوا مُوْمِنِینَ ) یونس / 99 و اگر پروردگارت [ به اراده حتمی ] می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی برگزیدن هدایت و ضلالت، و دین و دینداری

آزادی برگزیدن هدایت و ضلالت، و دین و دینداری