مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 16:052021-02-24سياسي

جمعی از اعضای بسیج دانشجویی خواستار رسیدگی به اوضاع دانشجویان تاجیکستانی شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از اعضای هسته های بین الملل بسیج دانشجویی پیرامون رسیدگی به وضعیت دانشجویان تاجیکستانی مشغول به تحصیل در ایران به رییس جمهور نامه ای نوشتند.

- ضمن عرض سلام و احترام، روز گذشته و همزمان با سفر وزیر محترم کشور به کشور تاجیکستان، نامه ای از طرف تشکلی با نام جمعیت جوانان مسلمان تاجیک که دانشجویان تاجیکستانی مقیم ایران اعضای آن را تشکیل می دهند، خطاب به وزیر محترم کشور، آقای رحمانی فضلی در رسانه ها منتشر گردید که خواستار پیگیری وضعیت دانشجویان به ناحق محکوم شده تاجیکستانی بود.

مطابق پیگیری های هسته های بین الملل بسیج دانشجویی، اغلب دانشجویان تاجیکستانی ای که در ایران تحصیل کرده اند صرفا به دلیل تحصیل در جمهوری اسلامی ایران در کشور خود مجرم دانسته شده و مورد بازجویی و شکنجه قرار می گیرند، تا جایی که مطابق اخبار واصله، تعدادی از آنان به 14 سال حبس محکوم گردیده اند.

تعداد افراد دستگیر شده نیز بسیار زیاد بوده و برای مثال در بازگشت اخیر حدود 60 نفر از دانشجویان تاجیکستانی از ایران به کشور خویش، قریب به 50 نفر از ایشان دستگیر شدند! علاوه بر آن، مطابق اخبار متعدد واصله، دولت جمهوری تاجیکستان به این موضوع اکتفا ننموده و خانواده های دانشجویانی که در ایران حضور دارند را نیز مورد اذیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعی از اعضای بسیج دانشجویی خواستار رسیدگی به اوضاع دانشجویان تاجیکستانی شدند

جمعی از اعضای بسیج دانشجویی خواستار رسیدگی به اوضاع دانشجویان تاجیکستانی شدند