مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 13:152021-02-24اقتصادي

8 تصمیم مهم بهارستان در چهار روز نخست بررسی بودجه 1400


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در چهار روز نخست بررسی لایحه بودجه 1400، تصمیمات مهمی اتخاذ کردند که 8 مورد از آنها بیشتر خبرساز شد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: چهار روز از آغاز بررسی جزییات بودجه 1400 کل کشور در صحن مجلس می گذرد.

این آخرین لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت کلان مهمترین تصمیم نمایندگان در روز نخست بررسی جزییات، تعیین سقف درآمدهای نفتی بود؛ این تصمیم وقتی اهمیت می یابد که به میزان فروش نفت پیش بینی شده در لایحه اولیه دولت (2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز) و تورم و کسری بودجه 195 هزار میلیارد تومانی ناشی از آن (مطابق گزارش کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس) دقت شود.

بر این اساس، نمایندگان با اصلاح رقم قبلی، با میزان یک میلیون و 992 هزار و 720 میلیارد ریال (معادل یک میلیون بشکه در روز) به عنوان سقف منابع حاصل از درآمدهای نفتی، میعانات گازی و خالص صادرات گاز برای سال آینده کشور موافقت کردند.

نمایندگان مردم همچنین با تصویب بند (الف) تبصره (1) ماده واحده لایحه بودجه، با سهم 20 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی تا سقف یک میلیون بشکه در روز، موافقت کردند.

2.

الزام دولت به تسویه بدهی های قطعی تا سقف 900 هزار میلیارد ریال وکلای مردم در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه در روزهای اخیر، با تصویب بند الحاقی 4 به لای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 تصمیم مهم بهارستان در چهار روز نخست بررسی بودجه 1400

8 تصمیم مهم بهارستان در چهار روز نخست بررسی بودجه 1400