مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 11:252021-02-23پزشكي

قهوه بنوشیم یا ننوشیم؟


یک کارشناس تغذیه، با اشاره به فراگیر شدن مصرف قهوه در جامعه، پیرامون فواید و مضرات این نوشیدنی پرطرفدار و قدیمی، توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عهدیه مرادی سه شنبه 5 اسفند در یک کارگاه آموزش تغذیه گفت: قهوه در رژیم غذایی بسیاری از افراد قرار دارد؛ بعضی صبح و با هدف هوشیاری بهتر، بعضی ظهر برای رفع خستگی و بعضی نیز به شکل مداوم در طول روز قهوه مصرف می کنند.

البته گروه زیادی هم هستند که گاه و بیگاه قهوه می نوشند یا اصلا رابطه ای با این نوشیدنی ندارند.

مرادی با اشاره به اینکه قهوه نیز مانند هر نوشیدنی و ماده غذایی اثرات مثبت و منفی بر مصرف کننده دارد، گفت: قهوه معمولی و قهوه فاقد کافیین، هر دو دارای ویژگی های مثبت و مفیدی برای انسان است؛ اما باید به خاطر داشت که مهمترین ویژگی قهوه، وجود مقادیر زیاد آنتی اکسیدان در این نوشیدنی ست نه کافیین موجود در آن.

این کارشناس تغذیه با یادآوری اینکه قهوه تازه دم، دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، گفت: آنتی اکسیدان مانع آسیب دیدن سلول های بدن می شود.

مرادی ادامه داد: مهمترین ویژگی های مثبت شناخته شده قهوه شامل اثر بر روی عملکرد مغز، اثر محافظتی در مقابل آلزایمر و پارکینسون، مقابله با دیابت نوع دو، اثر مثبت بر سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های کبدی نظیر سرطان کبد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهوه بنوشیم یا ننوشیم؟

قهوه بنوشیم یا ننوشیم؟