مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 09:152021-02-22اجتماعي

مناسب سازی فضای دانشگاهها برای معلولان


مدیرکل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، ایجاد دسترسی، بهره مندی و سرویس و ایمنی را از حداقل ملزومات مناسب سازی فضا جهت معلولان در دانشگاه ها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، جمشید اسماعیلی، در وبینار مناسب سازی کالبدی مراکز آموزش عالی برای افراد معلول و کم توان جسمی حرکتی که امروز (دوشنبه) در محل سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد.

اسماعیلی در این وبینار با اشاره به ماده 2 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت های دولتی، نهادهای عمومی موظف هستند در طراحی، تولید، احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

وی در خصوص اهمیت پرداختن به مبحث مناسب سازی فضاها برای معلولین اظهار داشت: وزارت علوم عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور است و مسئولیت پیاده سازی تصمیمات این ستاد در دانشگاه ها را دارد، زیرا فرد معلول بایستی امکاناتی داشته باشد تا انگیزه او را تقویت کند و معلولانی که در دانشگاه حضور دارند دارای توانمندی های ویژه و ثابت شده ای هستند که بسیاری از افراد خارج از دانشگاه از آن برخوردار نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسب سازی فضای دانشگاهها برای معلولان

مناسب سازی فضای دانشگاهها برای معلولان