مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 10:052021-02-20اجتماعي

فارس رکورددار فرونشست زمین است/خطر بیخ گوش میراث جهانی


یک فعال محیط زیست، ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که استان فارس همچنان رکورددار مبحث فرونشت زمین در ایران به شمار می رود و به دلیل خشک شدن تالاب های مهم آن، - به کانون فرسایش های بادی جنوب ایران نیز بدل شده است که این مسائل، مشکلات عدیده ای را به دنبال دارد.

محمد درویش که برای حضور در تور سه روزه و تخصصی ارسنجان گردی و تالاب پژوهی به فارس سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: استان فارس به دلیل خشک شدن تالاب هایش به ویژه دو تالاب معروف بختگان و پریشان، در معرض جدی هجوم ریزگردها و افزایش سرطان خون قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از انجمن دوستداران محیط زیست ارسنجان، درویش گفت: خششکسالی های پی درپی و برداشت بی رویه چاه، تلمبه های روستایی ازمنابع اب های زیرزمینی در دشت های ارسنجان، خرامه، فسا،جهرم، داراب، استهبان و دیگر نقاط باعث نابودی تالاب های زیبا و دریاچه های مهم این استان شده است.

فارس کانون فرسایش های بادی جنوب کشور درویش گفت: فارس امروز به کانون مهم فرسایش های بادی جنوب ایران تبدیل شده و غم انگیزتر آنکه هیچ گروه جدی و مطالبه گر یا جنبشی خود جوش و مردمی و تحول خواه درحوزه محیط زیست و احیای دریاچه های استان در سطح مدارس، دانشگاهها،شوراهاوتشکلهای به اصطلاح حامی طبیعت وتالابها درشیرازو استان فارس برای مقابله یابررسی عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس رکورددار فرونشست زمین است/خطر بیخ گوش میراث جهانی

فارس رکورددار فرونشست زمین است/خطر بیخ گوش میراث جهانی