مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 04:352021-02-09سياسي

ضرورت استفاده از «بیمه» در رابطه با مهریه


مطلوب ترین راه در بحث مهریه، بعد از فرهنگ سازی و آموزش در جامعه، استفاده از نهادهای جایگزین تضمین کننده حقوق اصحاب عقد به ویژه زوجه و آن هم مراجعه به بیمه است.

عباس تدین در گفت وگو با ایسنا درباره طرح کمیسیون حقوقی مجلس مبنی بر اینکه مهریه بیش از 5 سکه زندان ندارد ، گفت: این موضوع یک طرح است و به نظر می رسد که این طرح در چارچوب همان طرح هایی است که قبلاً در خصوص مهریه و مشکلات مربوط به زندان و تراکم جمعیت زندان، باعث طرح آن شده بود.

وی افزود: ما اساس موضوع را باید حل کنیم.

با قانون نویسی و قانونگذاری به نظر نمی رسد به آن نتیجه مطلوبی که حقوق دو طرف یک عقد را تضمین کند، برسیم.

تدین تاکید کرد: هر گاه قانونی نوشتیم که براساس آن قانون، اجازه حبس زوج را بابت عدم پرداخت مهریه به دنبال داشت؛ با همان چالش ها و آثاری مواجه شدیم که قانونی نوشتیم بر اساس آن زوجه بیش از 110 سکه را نمی تواند مطالبه کند و مازاد آن را باید مال معرفی کند؛ لذا قانون به هر دو طرف گاه نگاه کرده اما آثار منفی را که می تواند بر زندگی دو طرف این عقد تاثیرگذار باشد، نتوانسته بزداید.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: اینکه ما به دو نفر بگوییم ازدواج کنید اما حواستان باشد حداکثر مهریه 5 عدد است یا ازدواج کنید و حداکثر مهریه 110 سکه است؛ به نظرم دخالت قانونگذار در این حوزه نمی تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از «بیمه» در رابطه با مهریه

ضرورت استفاده از «بیمه» در رابطه با مهریه