مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 13:302021-02-02اقتصادي

حضور بانک جهانی در ساخت خط ریلی «مزار شریف- کابل- پیشاور»


در نشست وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و مدیر منطقه ای آسیای مرکزی بانک جهانی در شهر «تاشکند» حضور این بانک در ساخت خط ریلی «مزار شریف- کابل- پیشاور» مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و لیلیا بورونچوک مدیر منطقه ای آسیای مرکزی بانک جهانی در شهر تاشکند حضور این بانک در ساخت خط ریلی مزار شریف- کابل- پیشاور را بررسی کردند.

در این دیدار چگونگی همکاری های دوجانبه، روند اجرای طرح ها و همچنین ابعاد اولویت دار توسعه فعالیت بانک جهانی در ازبکستان بررسی شد.

همچنین تاکید شد که در 6 ماه اول سال 2020 میلادی در چارچوب همکاری های متقابل بیش از یک میلیارد دلار وام بانک جهانی جذب شده که به گفته مدیر منطقه ای آسیای مرکزی بانک جهانی، این یکی از بهترین شاخص ها در منطقه است.

  طرف ازبکی به حمایت به موقع و موثر بانک جهانی در اجرای اقدامات در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، حمایت از فعالیت کارآفرینی و پیشبرد اصلاحات مهم اجتماعی و اقتصادی در شرایط پاندمی اشاره کرد.

در این زمینه تاکید شد که در نتیجه اقدامات پیگیرانه در این ابعاد، ازبکستان یکی از اندک کشورها بود که با وجود تاثیر منفی پاندمی به اقتصاد جهانی، به رشد اقتصادی در سال 2020 میلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور بانک جهانی در ساخت خط ریلی «مزار شریف- کابل- پیشاور»

حضور بانک جهانی در ساخت خط ریلی «مزار شریف- کابل- پیشاور»