مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 11:552021-02-01پزشكي

درمان سوختگی و جراحات جنگی با فناوری جدید سلولی


محققان مشغول توسعه فناوری برای خاموش و روشن کردن ژن ها هستند که سلول های بدن یک فرد دچار سوختگی طوری برنامه ریزی می شود تا پوست جدید به وجود بیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایندیکا راجاپاکس استادیار دانشگاه میشیگان و همکارانش مشغول تحقیق روی پروتیین هایی به نام عوامل نسخه برداری هستند تا بر روشن و خاموش کردن ژن ها نظارت کنند.

آنها در این تحقیق با نیروی هوایی آمریکا همکاری می کنند و هدف شأن توسعه فناوری جدیدی است که از سلول ها در سطح ژنتیک استفاده می کند.

به طور دقیق تر، این پژوهش سلول های انسانی متمایز مانند پوست، ماهیچه یا بافت های دیگر را هدف می گیرد و ژن های کلیدی آنها که مسئول کنترل نقش های خاصی هستند را روشن و خاموش می کند.

به عنوان مثال با کمک این روش سلول های بدن یک فرد دچار سوختگی دوباره طوری برنامه ریزی می شود تا پوست جدید به وجود بیاید، یا فناوری مذکور به یک بیمار نیازمند پیوند اعضا کمک می کند عضو جدید را پرورش دهد.

همچنین فرایند درمان جراحاتی که در میدان جنگ به وجود می آید نیز تسریع می شود.

در فرایند برنامه ریزی دوباره سلولی از عوامل نسخه برداری (پروتیین هایی که واکنش ژن ها را کنترل می کنند) برای تغییر سرنوشت سلول یا مکان نهایی و نقش آن در سیستم های پیچیده ارگانیسم انسانی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان سوختگی و جراحات جنگی با فناوری جدید سلولی

درمان سوختگی و جراحات جنگی با فناوری جدید سلولی