مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 15:402021-01-28اقتصادي

همتی: 12 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی از محل ذخایر بانک مرکزی تامین شد


رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه صادرات نفت نسبت به پنج ماه پیش بیش از دو برابر شده است، از تامین شدن 12 میلیارد دلار از مجموع 23 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی در سال گذشته و امسال از محل ذخایر بانک مرکزی خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با اشاره به فشار بی سابقه تحریم ها در 2 سال گذشته گفت: طی سالهای اخیر شرایط بسیار سختی را گذراندیم، لذا انتظارات از بانک مرکزی و نظام بانکی کشور هم باید متناسب با توانایی ها و امکانات سیستم بانکی و بانک مرکزی باشد.

  همتی افزود: تحریم های جدید آمریکا که از اواخر سال 96 اعلام شده بود از 15 مرداد سال 1397 و یک هفته از پس اینکه بنده مسئولیت بانک مرکزی را بر عهده گرفتم عملیاتی شد و به مرور و طی ماههای بعد از آن به اوج رسید که شامل تحریم بانک مرکزی و بانکها و صادرات نفتی و سایر موارد بود و عملا منابع ارزی و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: این تحریم بی سابقه ترین تحریم علیه ایران بود که تاکنون در مورد هیچ کشوری اعمال نشده بود.

همتی ادامه داد: در طول 2 سال گذشته بخش زیادی از درآمد ارزی مان را از دست دادیم، بنابراین دولت در دو سال گذشته به شدت تحت فشار بود و همان مقدار محدود منابع ارزی نیز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همتی: 12 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی از محل ذخایر بانک مرکزی تامین شد

همتی: 12 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی از محل ذخایر بانک مرکزی تامین شد