مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 12:052021-01-28اقتصادي

دلار به کمتر از 15 هزار تومان می رسد؟


یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است اگر تمام منابع ارزی به بازار تزریق شود دلار به کمتر از 15 هزار تومان می رسد اما در خوش بینانه ترین حالت این قیمت دو تا سه ماه حفظ می شود و بعد جهش پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، میثم هاشم خانی اظهار کرد: طبق تئوری برای قدرت خرید، نرخ برابری پول های خارجی در برابر پول کشور ما به نوعی کارنامه کنترل تورم در ایران را با کشورهای دیگر مقایسه می کند.

به عبارت دیگر، کشورهایی که کارنامه موفق تری در کنترل تورم دارند، پول آن ها ارزش و قدرت بیشتری نسبت به ریال دارد؛ به گونه ای که در 10 سال اخیر قیمت دلار در برابر ریال 22 برابر، قیمت درهم امارات در برابر ریال 18 برابر، نرخ برابری دینار عراق در برابر ریال 15 برابر و نرخ برابری واحد پول افغانستان هم 13 برابر شده است.

وی درباره اینکه قیمت تعادلی و با ثبات دلار باید چه قدر باشد؟ توضیح داد: از نظر من قیمت دلاری که می تواند برای بازار ارز آرامش و ثبات به همراه بیاورد، حدود 21 هزار تومان در اسفند امسال و حدود 28 هزار تومان در اسفند سال آینده است.

طبیعتا اگر قیمت تعادلی این باشد، در صورت بالاتر رفتن قیمت دلار از این محدوده، پیش بینی می شود که قیمت آن در آینده کاهش پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلار به کمتر از 15 هزار تومان می رسد؟

دلار به کمتر از 15 هزار تومان می رسد؟