مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 03:352021-01-28سياسي

هنگام توقیف اموال ، طلبکاران و بدهکاران از چه حقوقی برخوردار هستند؟


امروزه بخش قابل توجهی از محکومان مالی را بدهکاران مهریه، نفقه و چک های بلامحل تشکیل می دهند؛ به‎طوری که از 12 هزار و 208 زندانی غیرعمد، 9 هزار و 359 نفر بدهکاران مالی (چک)، - هر چند در قانون و فقه بر ممنوعیت توقیف و فروش منزل مسکونی برای پرداخت طلب طبکاران تاکید شده اما قانون در برخی موارد، فروش منزل مسکونی را جایز دانسته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک امروزه بخش قابل توجهی از محکومان مالی را بدهکاران مهریه، نفقه و چک های بلامحل تشکیل می دهند؛ به‎طوری که از 12 هزار و 208 زندانی غیرعمد، 9 هزار و 359 نفر بدهکاران مالی (چک)، 2 هزار و 270 نفر بدهکاران مهریه و 223 نفر بدهکاران نفقه هستند.

در چنین پرونده هایی که محکوم علیه از پرداخت دین در حق محکوم له امتناع می کند، یکی از راه های اصلی یا شاید بتوان گفت اصلی ترین راه رفع این مشکل، معرفی اموال فرد محکوم به دایره اجرا، توقیف مال و فروش آن و برداشتن طلب خود از حاصل فروش مال توقیف‎شده است.

در همین ارتباط در ماده 49 قانون اجرای احکام مدنی آمده است: در صورتی که محکوم علیه در موعدی که برای اجرای حکم مقرر است، مدلول حکم را طوعاً (داوطلبانه) اجرا نکند یا قراری با محکوم له برای اجرای حکم ندهد و مالی هم معرفی نکند یا مالی از او تامین و توقیف نشده باشد، محکوم له می تواند درخواست کند که از اموال محکوم علیه معادل محک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنگام توقیف اموال ، طلبکاران و بدهکاران از چه حقوقی برخوردار هستند؟

هنگام توقیف اموال ، طلبکاران و بدهکاران از چه حقوقی برخوردار هستند؟