مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 09:052021-01-27بين الملل

طرح موضوع دلارزدایی از اقتصاد منطقه اوراسیا/ تاکید کشورهای اوراسیابه معرفی پول مشترک


معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع دلار زدایی از اقتصاد اوراسیا در یکی از جلسات اخیر کشورهای عضو در بلاروس مطرح شود و معرفی راهبرد و پول مشترک میان این کشورها تا سال 2025 مورد تاکید قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سید رسول مهاجر امروز در همایش اقتصادی ایران و اوراسیا گفت: گسترش همکاری ها با کشورها و مناطق پیرامونی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا سازمان منطقه ای  اوراسیا جایگاهی رفیع دارد؛ مراودات با اوراسیا در زمان اوج تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان شروع و ارتقا یافت، سازمانی که تعاملاتی با بیش از 40 کشور در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین  رقم زده و یکی از ترتیبات منطقه بسیار پرظرفیت است.

  معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از یک سال از امضا توافقنامه تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا گذشته و برکات آن تا حدی عیان شده است و براساس آمار منتشره گمرک در طی یک سال که از موافقتنامه گذشته حدود 3.

4 میلیارد دلار تجارت با اتحادیه صورت گرفته است که نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون دلار آن صادرات ما به کشورها بوده است و نکته بسیار مهم آن است که میزان مراودات ما با آسیا در مقایسه با دوره قبل نزدیک به 34 درصد رشد داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح موضوع دلارزدایی از اقتصاد منطقه اوراسیا/ تاکید کشورهای اوراسیابه معرفی پول مشترک

طرح موضوع دلارزدایی از اقتصاد منطقه اوراسیا/ تاکید کشورهای اوراسیابه معرفی پول مشترک