مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 02:352021-01-26بين الملل

بایدن بر پایبندی آمریکا به «اصل دفاع جمعی» در ناتو تأکید کرد


رییس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) بر پایبندی ایالات متحده به «اصل دفاع جمعی» در این ائتلاف تأکید کرد.

- رییس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر پایبندی ایالات متحده به اصل دفاع جمعی در این ائتلاف تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر پایبندی ایالات متحده به اصل دفاع جمعی این ائتلاف تأکید کرد.

تارنمای رسمی ناتو نیز در خبری اعلام کرد که استولتنبرگ دبیرکل ناتو شامگاه سه شنبه به وقت آمریکا با جو بایدن تلفنی گفتگو کرد.

وی در این گفتگو با تبریک به بایدن، دوران ریاست جمهوری وی را آغاز فصل جدیدی برای این ائتلاف فراآتلانتیکی خواند.

وی با استقبال از نقطه نظر بایدن در خصوص لزوم بازسازی ائتلافها تأکید کرد که ناتو محلی است که در آن اروپاییان و آمریکاییان هر روز دیدار می کنند و اینکه با همکاری یکدیگر بر چالش هایی فائق می شوند که هیچکدام از کشورهای عضو به تنهایی از عهده رفع آن برنمی آمدند.

در این گفتگوی تلفنی، دو طرف بر همکاری دوجانبه جهت برگزاری نشست ناتو در بروکسل در اواخر سال جاری توافق کردند و قرار شد که در این نشست رهبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن بر پایبندی آمریکا به «اصل دفاع جمعی» در ناتو تأکید کرد

بایدن بر پایبندی آمریکا به «اصل دفاع جمعی» در ناتو تأکید کرد