مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 10:002021-01-26اقتصادي

راه حلی جدید برای خودرودار شدن کم درآمدها


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید که دولت باید تصمیم بگیرد که تا چه زمانی می خواهد این حجم از رانت گسترده را در حوزه خودرو به حال خود رها کند.

- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید که دولت باید تصمیم بگیرد که تا چه زمانی می خواهد این حجم از رانت گسترده را در حوزه خودرو به حال خود رها کند.

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس براوردهای ما، در حال حاضر حجم کل رانت که در صنعت خودرو کشور وجود دارد، بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و سوال فعالان بازار خودرو این است که چرا دولت هیچ برنامه های برای کاهش این رانت ندارد و همچنان برخی افراد با استفاده از فضای به وجود آمده، در سطوح مختلف از این رانت به نفع شخصی خود سو استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه دولت یک بار برای همیشه باید تصمیم بزرگ سپردن قیمت به حاشیه بازار را بگیرد، بیان کرد: فاصله قیمتی به وجود آمده میان اعداد رسمی کارخانه و آنچه که در بازار خرید و فروش می شود، باعث شده تعداد زیادی دلال در این مسیر فعالیت کنند و فضا را بر هم بریزند.

در حالی که اگر قیمت به حاشیه بازار سپرده شود، دیگر سودی در خرید و فروش و معاملات این چنینی نخواهد بود و شوک های قیمتی که در سال های گذشته بارها تکرار شده، دیگر دیده نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حلی جدید برای خودرودار شدن کم درآمدها

راه حلی جدید برای خودرودار شدن کم درآمدها