مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 10:002021-01-26بين الملل

گوترش: جهان با تهدیدهای وجودی و شکنندگی روبروست


دبیرکل سازمان ملل دوشنبه به رهبران کشورها هشدار داد که جهان تنها با یک وضعیت اضطراری ناشی از کرونا و وخیم ترین بحران اقتصادی یک قرن اخیر مواجه نیست، - دبیرکل سازمان ملل دوشنبه به رهبران کشورها هشدار داد که جهان تنها با یک وضعیت اضطراری ناشی از کرونا و وخیم ترین بحران اقتصادی یک قرن اخیر مواجه نیست، بلکه همچنین با تهدیدهای وجودی علیه اقلیم و تنوع زیستی و احتمال اینکه اقتصادهای بزرگتر –ایالات متحده و چین- جهان را به دو قسمت تقسیم کنند، روبروست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست مجازی دستورکار داووس برای مجمع جهانی اقتصاد گفت، بشریت نمی خواهد که تراژدی و بحران 2020 را تکرار کند.

با این حال او به شکنندگی های بسیاری اشاره کرد که در جهان امروز وجود دارد که همچنین شامل فقدان اجماع بر سر استفاده از فضای سایبری و رشد خطرات اشاعه هسته ای و شیمیایی می شود.

گوترش گفت: ما در سال 2021 باید به این ضعف ها رسیدگی کرده و جهان را در مسیر درست قرار دهیم.

او در خصوص کووید-19 هشدار داد که اشتباه است که کشورهای توسعه یافته گمان کنند که اگر مردمان خودشان را واکسینه کرده و جهان در حال توسعه را نادیده بگیرند، می توانند در امان بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: جهان با تهدیدهای وجودی و شکنندگی روبروست

گوترش: جهان با تهدیدهای وجودی و شکنندگی روبروست