مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 09:252021-01-25بين الملل

موانع بایدن برای احیای برجام


آناتولی در تحلیلی به مواضع رییس جمهور جدید آمریکا در مقابل ایران پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا به نقل از آناتولی، در حالی که خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، در ایران مورد استقبال قرار گرفته است اما به ورود جو بایدن به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا با خوش بینی محافظه کارانه ای نگاه می شود.

بایدن که در دولت باراک اوباما که یک پیمان هسته ای تاریخی را در سال 2015با تهران منعقد کرد، خدمت می کرد، ابراز تمایل کرده است که به توافق بازگردد.

با این حال، فشارهای داخلی و فشار از سوی متحدان آمریکا و افزایش غنی سازی اورانیوم توسط ایران احیای سریع این توافق را سخت کرده است.

رییس جمهور ایران طی هفته های اخیر با لحنی آشتی جویانه از رییس جمهور جدید آمریکا خواسته تا اشتباهات دولت قبلی را جبران کند اما احتمال مذاکره مجدد را رد کرده و خواستار بازگشت بدون قید و شرط ایالات متحده به توافق در مقابل انطباق کامل ایران شده است.

در تاریخ 22 ژانویه، جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مقاله ای گفت که دولت جدید در ایالات متحده یک انتخاب اساسی پیش روی خود دارد.

این دیپلمات ارشد ایران که مذاکرات هسته ای 2015 را رهبری می کرد، گفت که دولت بایدن باید از سیاست های شکست خورده دولت ترامپ درس بگیرد یا پیش فرض های شکست خورده گذشته را دور بریزد و به دنبال ایجاد صلح و آرامش در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع بایدن برای احیای برجام

موانع بایدن برای احیای برجام