مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 17:102021-01-23سياسي

معضل کشتار دام در حاشیه شهرها و منازل


مدیرکل دامپزشکی لرستان، کشتار دام در حاشیه شهرها و منازل را یکی از دغدغه ها موجود در استان اعلام کرد.

- مصطفی زبردست پور روز شنبه در حاشیه آغاز طرح واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان در شهرستان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: در این طرح 50 نیروی واکسیناتور به مدت یک ماه عملیات واکسیناسیون 700 هزار رأس دام عشایری در اطراف شهرستان پلدختر و قسمتی از مناطق مربوط به استان های ایلام و خوزستان را انجام می دهند.

وی، افزود: عملیات واکسیناسیون نشخوارکنندگان کوچک بسیار ضروری و با هدف ایمن سازی دام ها علیه این بیماری صورت می گیرد، چراکه ابتلای دام به این بیماری علاوه بر اینکه موجب تلفات بسیار زیادی بین گله می شود، بلکه قابلیت سرایت به نشخوارکنندگان حیات وحش را نیز دارد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان، با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه ابتلای دام به بیماری آبله در پلدختر مشاهده نشده است، گفت: چندین کانون بیماری آبله به علت جابجایی دام ها، با توجه به سیستم پرورش سنتی و عدم متمرکز بودن دام، با ورود دام هایی از مناطق دیگر مشاهده شده بود، که واکسینه آنها انجام شد.

زبردست، از دامداران پلدختری خواست در صورت مشاهده هرگونه بیماری در بین دام های خود در نخستین فرصت، مورد را جهت واکسینه با مراجعه به مرکز دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معضل کشتار دام در حاشیه شهرها و منازل

معضل کشتار دام در حاشیه شهرها و منازل